Jak dopasować biura do nowych potrzeb?

Autor w
205
Jak dopasować biura do nowych potrzeb?

Postpandemiczna rzeczywistość to nowe wymagania wobec biur. Pracownicy oczekują lepszego przystosowania do pracy hybrydowej, komfortu akustycznego i ergonomicznego, wygodnych miejsc spotkań, dla zarządców istotne jest optymalne wykorzystanie przestrzeni i jej elastyczność. Jakie meble warto wybrać w sytuacji gdy chcemy skutecznie zmodernizować biuro zgodnie z nowymi oczekiwaniami, ale niekoniecznie zmieniać je na inne? Oto 5 propozycji mebli, które pomogą tego dokonać i to w dodatku bez konieczności przeprowadzania gruntownego remontu.

1. OE1 Herman Miller

Burza mózgów, prezentacja nowego projektu kontrahentom, szkolenie, kreatywne warsztaty, telekonferencja z klientami z drugiego końca Polski, briefing jeden na jeden, swobodna pogawędka ze współpracownikami przy kawie czy podczas lunchowej przerwy – różnorodność spotkań jakie przychodzi nam odbywać w pracy jest ogromna. A po pandemii dodatkowo cześć z nich odbywa się hybrydowo – jedni są na miejscu, inni łączą się za pośrednictwem telekonferencyjnych platform. Dotyczy to zarówno wielkich korporacji, jak i małych rozwijających się dopiero firm. Jak sprostać tym różnorodnym , dynamicznie zmieniającym się potrzebom? Niezbędne są meble, których aranżację zmienić równie łatwo, jak odsunąć biurowy fotel na kółkach. Lekkie, mobilne, wszechstronne, uniwersalne. Takie, które zespół przed spotkaniem jest w stanie samodzielnie zaaranżować stosownie do swoich potrzeb. Kolekcja OE1 Herman Miller to meble zwinne i dynamiczne jak praca w systemie agile. Wysokie stoły, mobilne biurka, osobiste kontenerki i ażurowe regały. Ekrany z monitorami i tablicami suchościeralnymi, biurka z regulowaną elektrycznie wysokością. Wszystko to zapewnia elastyczność zarówno na poziomie potrzeb firmy czy zespołu, jak i pojedynczego pracownika.

2. Rozwiązania akustyczne Impact Acustic

Jedną z najważniejszych rzeczy wpływających na atrakcyjność pracy w biurze i sprawiających, że wolimy pracować tam, a nie na przykład korzystać z home office jest komfort akustyczny. Cisza, brak rozpraszających nas hałasów, rozmów, dzwonków telefonów – wszystko to sprzyja skupieniu, ale też wydajności pracy. W takich warunkach, gdy zza ściany nie dobiega odgłos kucia ścian lub wiertarki z której korzysta remontujący właśnie mieszkanie sąsiad, gdy nie niepokoją nas dźwięki syren czy samochodowych klaksonów, a rozmowy telefoniczne współpracowników nie sprawiają, że nie słyszymy własnych myśli, łatwo skoncentrować się na swojej liście zadań. Na szczęście obecna różnorodność rozwiązań akustycznych jest tak ogromna, że z łatwością znajdziemy takie, których wprowadzenie do biurowej przestrzeni jest proste, łatwe i nie wymaga długotrwałych przerw w pracy. W ofercie szwajcarskiego Impact Acoustic, które wykorzystuje włókninę pozyskiwaną z poddawanych recyklingowi butelek PET, znajdziemy na przykład parawany nabiurkowe i wolnostojące, oświetlenie akustyczne, panele ścienne, panele sufitowe, podwieszane panele lamellowe, ścianki ażurowe, budki do video-i telekonferencji oraz akustyczne akcesoria. Co więcej, firma oferuje także rozwiązania customowe, więc poprawa komfortu akustycznego może iść w parze z unikalnymi efektami estetycznymi. Architekci projektujący wnętrza biurowe czy innego rodzaju wnętrza publiczne, mogą np. stworzyć własne projekty, chociażby korzystając z możliwości projektowania parametrycznego.

3. Budki akustyczne Framery

Jeśli wcześniej obowiązującym modelem organizacji przestrzeni biurowej był w waszej organizacji open space, a jedynym wydzielonym miejscem były gabinet szefa i duża sala konferencyjna, oznacza to ni mniej, ni więcej, że z pewnością obecnie potrzebne są przestrzenie do tele- i wideokonferencji. Jednym z najlepszych rozwiązań jakie można zastosować w tym wypadku są budki akustyczne Framery. Po pierwsze są samodzielnymi, idealnie izolowanymi pomieszczeniami – odgłosy rozmów i wyświetlanych prezentacji z pewnością nie będą przeszkadzały innym pracującym. Po drugie oferowane są w różnych rozmiarach – od jednoosobowych kabin, po 6-osobowe mini-salki konferencyjne – można dopasować je zatem do posiadanej przestrzeni, typu spotkań, wielkości zespołów, które w nich uczestniczą. Po trzecie – są estetycznie wykonane i wykończone – można je wstawić do istniejącego funkcjonującego biura i już kolejnego dnia z nich korzystać. Po czwarte wreszcie – są mobilne, więc jeśli w przyszłości przyjdzie potrzeba zmiany aranżacji czy zmiany biura – można je łatwo przemieścić gdzie indziej lub zabrać do nowej siedziby.

4. Fotele Cosm Herman Miller

Czasem efektywne zagospodarowanie przestrzeni oznacza, że zamiast korzystać z indywidualnych, dedykowanych stanowisk pracy, przechodzimy na system hot desk. Ma to sens zwłaszcza tam, gdzie duża grupa pracowników pracuje w terenie lub hybrydowo i w biurze pojawiają się co jakiś czas lub w określone dni tygodnia. „Gorące biurka” i sale konferencyjne do rezerwacji których wykorzystywane są specjalne programy, warto urządzić w taki sposób, by fotele w tych miejscach przystosowywały się samoczynnie do postury siedzącego. Cosm, który poza regulacją wysokości siedziska, dopasowuje się do użytkownika automatycznie poprzez wbudowany w siedzisko mechanizm ważący, świetnie sprawdza się w środowisku agile i systemie pracy hot desk. No i zgodnie z nazwą gwarantuje wręcz kosmiczny komfort, jakby grawitacja nie istniała!

5. Sofy modułowe Wilkes Herman Miller

Jednym z doświadczeń związanych z pracą, których z pewnością brakowało nam wszystkim w czasie pandemii jest możliwość socjalizacji z resztą naszego zespołu. Zarówno omawianie zawodowych zadań, jak i swobodne pogawędki podczas przerwy na kawę – osobiste kontakty trudno czymkolwiek zastąpić. Właśnie dlatego Herman Miller rekomenduje, aby projektując obecnie nowe biura lub zmieniając aranżację już istniejących, pomyśleć o specjalnej przestrzeni na nieformalne spotkania, najlepiej ulokowanej w sercu firmy, widocznej tuż po przekroczeniu jej progu. Otwarta przestrzeń z wygodnymi fotelami i sofami dla większych grup i bardziej kameralne miejsca, na przykład przy wysokich stołach lub na sofach high-back, pozwolą każdemu odnaleźć wygodne miejsce i czuć dogodny stopień prywatności podczas spotkań z kolegami z pracy. Jednym z mebli które świetnie sprawdza się w takiej przestrzeni jest modułowa sofa Wilkes. Jej konstrukcja pozwala tworzyć różne wielkości i konfiguracje, umieszczać między siedziskami stoliki. Z kolei przyjazny, zabawny kształt i wyraziste kolory tworzą atmosferę pobudzającą, poprawiającą nastrój, dosłownie wywołującą uśmiech.

54321
(0 ocen. Średnia ocena 0 na 5)
Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *