Akcesoria, które zapewnią lepszą pracę zdalną.

Autor w
152
Akcesoria, które zapewnią lepszą pracę zdalną.

Praca zdalna, dzięki technologiom i pandemii, stała się bardzo popularna w ostatnich latach. Z tego modelu pracy korzysta dziś wielu pracowników i freelancerów. Nic dziwnego, że zarówno praca zdalna, jak i hybrydowa doczekały się dostosowania przepisów prawa do nowych realiów. Zmiany te weszły w życie 7 kwietnia 2023r.

Jakich zmian w organizacji pracy należy się spodziewać?

Nowe przepisy prawa dodają pracodawcom nowe obowiązki. Wśród nich jest zapewnienie pracownikom odpowiednich narzędzi pracy. Jest on również zobowiązany do konserwacji i napraw takiego sprzętu. Pracodawcy muszą również przeprowadzić ocenę ryzyka zawodowego pracownika wykonującego pracę zdalną oraz opracowanie na jej podstawie informacji, zawierającej zasady i sposoby właściwej organizacji stanowiska pracy zdalnej, z uwzględnieniem wymagań ergonomii.

Jak obowiązki te wpływają na przygotowanie miejsca pracy pracownika zdalnego?

Informacje przygotowane przez pracodawcę stanowią wytyczne dla pracownika do przygotowania swojego home office. Bo zgodnie z przepisami, to pracownik musi je sobie prawidłowo zorganizować. Niemałą rolę w tym procesie odgrywa również pracodawca. To on powinien wyposażyć oddelegowanego do pracy zdalnej pracownika w niezbędne narzędzia. Powinny być one dostosowane do konkretnej sytuacji i rodzaju pracy. 

Czy dbanie o ergonomię i komfort pracy na home office to dobry powód, by obok laptopa i telefonu wyposażyć pracownika również w akcesoria, które pomogą odzwierciedlić warunki stanowiska pracy jak w macierzystym biurze?

Z pewnością sprawią one, że dana osoba uniknie bólu pleców, karku i głowy. Zapewnią prawidłową postawę podczas pracy. Pomogą w koncentracji i skupieniu. Zwiększą efektywność.

Istnieje szeroki asortyment produktów na rynku, które poprawią ergonomię pracy zdalnej. Oto kilka produktów, które wspomagają pracę na home office.

Utrzymuj prawidłową postawę

Taką postawę podczas pracy z laptopem zapewni ergonomiczna podkładka Oripura. Pozwala ona na ustawienie monitora na wysokości oczu, zgodnie z wymogami BHP z zakresu Pracy Biurowej. Z jej pomocą z łatwością stworzymy ergonomiczną stację roboczą w biurze, domu lub w podróży

Oripura to lekki, składany, prosty w użytkowaniu produkt, który użyjesz w pracy, w prosty nie wymagający żadnych innych narządzi sposób. Po rozłożeniu przyjmuje optymalną ergonomiczną pozycję, co oznacza, że nie wymaga regulacji przez użytkownika. I doskonale pasuje do dowolnego laptopa od 11″ do 16″.

Ten unikalny projekt gwarantuje ergonomiczny komfort pracy. Pozwala na ustawienie laptopa pod kątem, zapewniającym łatwy, wyraźny widok ekranu. Podłączenie zewnętrznej myszki i klawiatury sprawi, że zwiększymy komfort pracy, unikając bólu oczu i pleców. 

Jest łatwy do transportu, bo po złożeniu mieści się w torbie obok laptopa. Jak zeszyt czy katalog zmieści się w szufladzie kontenera. Jest również ekologiczny, komponenty, z których go zbudowano, są w 100% poddawane recyklingowi. 

Pracuj na stojąco

Podczas pracy nie powinno się pozostać dłużej niż 20 minut w jednej pozycji. Jak więc pracować, by zachować dobre zdrowie i koncentrację? Ważne są krótkie przerwy w pracy na aktywność fizyczną, gimnastykę biurową oraz możliwość zmiany pozycji z siedzącej na stojącą. 

Kobieta pracująca na komputerze zna stojąco dzięki podstawce Monto

Praca na stojąco przynosi szereg korzyści zdrowotnych. Odciąża kręgosłup i zmusza plecy do zachowania wyprostowanej pozycji. Niweluje bóle kręgosłupa, karku i ramion oraz problemy z krążeniem krwi. Kiedy stoimy, bardziej koncentrujemy się na wykonywanych obowiązkach. 

Te korzyści zwiększyły popularność biurek z regulowaną wysokością. A co, jeśli nie mamy takiej możliwości? Warto skorzystać z akcesorów, które umożliwiają pracę w pozycji stojącej, takich jak podstawka Monto Sit-Stand marki CBS. 

54321
(0 ocen. Średnia ocena 0 na 5)
Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *