Badania dowodzą, że ogromnym wsparciem dla pracowników z ADHD, którzy muszą koncentrować się na ważnych zadaniach, są spokojne i ciche miejsca pracy, wolne od rozpraszających bodźców.
Nadmiar zbędnych przedmiotów wpływa niekorzystnie na ich koncentrację. Miejsca pracy powinny więc być dobrze zorganizowane, wyposażone w nieprzezroczyste pojemniki, szuflady, kontenery ułatwiające przechowywanie, w których zbędne przedmioty byłyby niewidoczne.
Ponadto, miejsca pracy powinny znajdować się z dala od źródeł hałasu, takich jak drukarki, skanery czy dzwoniące telefony. Minimalizacji rozproszeń służyć będzie również ograniczenie widoczności ekranów monitorów czy telewizorów.
Rozproszeniu uwagi sprzyjają również nieodpowiednia temperatura, źle ustawiona prędkość wentylacji i inne nieodpowiednie warunki środowiskowe. Warto pamiętać, że mają one zły wpływ zarówno na pracowników ze stwierdzonym zaburzeniem ADHD, jak i pozostałych pracowników, a właściwe zarządzanie warunkami otoczenia powinno wyeliminować problemy obniżające wydajność pracy całego zespołu.