Zrównoważony rozwój marek MillerKnoll

Autor w
117
Zrównoważony rozwój marek MillerKnoll

MillerKnoll i wszystkie marki wchodzące w skład kolektywu kładą ogromny nacisk na zrównoważony rozwój, zarówno środowiskowy, społeczny, jak i ekonomiczny. Wykorzystując biznes do robienia dobrych rzeczy, dążą do zachowania środowiska naturalnego dla przyszłych pokoleń w jak najlepszym stanie. Zarówno sposób pozyskania surowców, jak i sposób wytwarzania produktów ma dla nich znaczenie. Wszystkie te małe zmiany stopniowo sumują się, a ich wpływ na środowisko staje coraz większy.

Czym jest zrównoważony rozwój?

Zrównoważony rozwój to zaspokajanie potrzeb obecnego pokolenia bez uszczerbku dla zdolności przyszłych pokoleń do zaspokojenia ich własnych potrzeb. Obejmuje trzy główne filary:

  1. środowiskowy – koncentruje się na zachowaniu i ochronie zasobów naturalnych i ekosystemów planety. Obejmuje praktyki, które minimalizują zanieczyszczenie, zmniejszają ilość odpadów, oszczędzają energię i wodę, promują różnorodność biologiczną i łagodzą skutki zmian klimatycznych.
  2. społeczny – kładzie nacisk na dobrobyt, równość i sprawiedliwość społeczną jednostek i społeczności. Obejmuje zapewnienie dostępu do podstawowych praw człowieka, wspieranie spójności społecznej, zapewnianie równych szans i przeciwdziałanie nierównościom społecznym.
  3. gospodarczy – ma na celu stworzenie dobrze prosperującej i stabilnej gospodarki, która zapewnia społeczeństwu długoterminowe korzyści. Obejmuje promowanie odpowiedzialnych praktyk biznesowych, zachęcanie do innowacji i przedsiębiorczości, wspieranie sprawiedliwego handlu oraz wzrostu gospodarczego, który nie jest szkodliwy dla środowiska ani społeczeństwa.

Wzajemne powiązania tych trzech filarów i potrzeba zrównoważonego podejścia, które uwzględnia długoterminowe konsekwencje naszych działań tworzą harmonijny rozwój. Wymaga on dokonywania wyborów i wdrażania strategii, które minimalizują negatywny wpływ na środowisko, wspierają dobrobyt społeczny i utrzymują rentowność.

Co robi MillerKnoll dla zrównoważonego rozwoju?

Marki z grupy MillerKnoll, w tym Herman Miller i Knoll,  prowadzą wieloletnie programy i polityki, które świadczą o ich zaangażowaniu w zrównoważony rozwój.

Podobnie jak wielu innych firm, ich wczesne wysiłki skupiały się na wyeliminowaniu składowania odpadów z bieżącej działalności. Kluczowy był tu projekt produktu – jego trwałość, gwarancja i ponadczasowy design. Następne kroki obejmują dobór surowców ze zrównoważonych źródeł, projektowanie z myślą o obiegu zamkniętym, minimalizacja śladu węglowego i chemii, uzyskanie certyfikatów ekologicznych czy ISO.

Dotychczasowe efekty działań dla zrównoważonego rozwoju poszczególnych firm obejmują ograniczenie ilości materiałów jednorazowego użytku, wprowadzenie materiałów pochodzących z recyklingu i tchnienie nowego życia w używane produktu i materiały.

Jako zintegrowany kolektyw marek MillerKnoll:

  • Zmniejszył liczbę opakowań jednorazowych na całym świecie o 30% i jest na dobrej drodze do dalszej redukcji
  • Wprowadził kolekcję tekstyliów wykonaną w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu
  • Wprowadził plastik, pochodzenia oceanicznego do fotela Aeron oraz wielu innych produktów i rozwiązań opakowaniowych
  • Projektuje z myślą o końcu eksploatacji, by produkt jak najmniej szkodził środowisku
  • Wprowadził program ponownego wykorzystania, w ramach którego pomagają klientom w recyklingu, ponownym użyciu, odsprzedaży lub przekazywaniu używanych produktów.
  • W ramach globalnych operacji dąży do zerowej ilości odpadów i stale poszukuje sposobów ponownego wykorzystania materiałów.

Zrównoważony rozwój 2030 - Projektowanie dla dobra ludzkości

MillerKnoll do 2030 roku, zgodnie z swoim hasłem „Chroniąc naszą planetę, projektujemy lepszy świat dla ludzi”, jeszcze bardziej wzmacnia odpowiedzialność ekologiczną i zobowiązania firmy odnośnie zrównoważonego rozwoju. 

Zgodnie z przyjętymi założeniami do 2030 roku planują:

Zmniejszyć ślad węglowy  produktów i operacji o 50% i dążyć do zmniejszenia śladu węglowego naszych dostawców.

“Będzie to wymagało od firmy opracowania nowych materiałów i procesów – inwestowania w efektywność energetyczną. Ale także w projekty energii odnawialnej – takie jak energia wodna, z której korzystają w East Grenville – lub dodawanie paneli słonecznych do budynków firmy – lub ponowne inwestowanie w Energy Center w Zeeland Mainsite.”

Zaprzestać używania tworzyw sztucznych jednorazowego użytku i znaczne ograniczyć wszystkie rodzaje odpadów

„Chcemy tak projektować produkty, by wyeliminować z nich wszelkiego rodzaju odpadów. Obejmuje to składowanie odpadów, emisje do powietrza i zużycie wody. Mowa tu również również o eliminacji plastikowych opakowań jednorazowego użytku. Jeśli potrafisz sobie wyobrazić fabrykę, w której wszystko, co jest dostarczane, jest bezpieczne dla ludzi i środowiska, gdzie nasze budynki są zasilane energią odnawialną, a jedyne, co opuszcza nasze fabryki — to gotowe produkty — opakowane bez plastiku jednorazowego użytku – to jest właśnie to, nad czym pracujemy.”

Używać do produkcji 50% materiałów pochodzących z recyklingu

Kupować materiały produkowane w sposób odpowiedzialny i zrównoważony

„Materiały odpowiadają za ponad 50% śladu węglowego naszych produktów. Jeśli chcemy być częścią gospodarki o obiegu zamkniętym, musimy radykalnie zwiększyć wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu, a naszym celem jest co najmniej 50%. Zawartość z recyklingu ma tę dodatkową zaletę, że zmniejsza ślad węglowy. Natomiast kiedy używamy materiałów, które są uprawiane – zamiast wydobywanych, musimy upewnić się, że te materiały – takie jak drewno, bawełna, wełna, skóra – te biomateriały muszą być zbierane w sposób odpowiedzialny, aby zapewnić ich zrównoważony rozwój.”

Zobacz jak marki wchodzące w skład kolektywu MillerKnoll działają na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Więcej informacji o polityce zrównoważonego rozwoju MillerKnoll znajdziesz tutaj.

54321
(0 ocen. Średnia ocena 0 na 5)
Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *