Przestrzeń z pozytywną energią

Autor w
180
Przestrzeń z pozytywną energią

Jak bardzo ważne jest osiągnięcie równowagi na wielu przenikających się polach, przekonaliśmy się przy realizacji projektu MIXD dla PepsiCo. Dzięki meblom z naszej zróżnicowanej oferty – najwyższej jakości, interesującym wzorom i kolorom, wnętrza warszawskiej siedziby firmy zachowują idealny balans między bogactwem wyrazistego języka brandingu, a potrzebą stworzenia komfortowego środowiska pracy. Sami zobaczcie!

Świat PepsiCo to całość postrzegana wszystkimi zmysłami, świat pełen intensywnych kolorów, smaków, kształtów i zapachów oraz produktów rozpoznawalnych na całym świecie. Dlatego projektanci z MIXD wykorzystali charakterystyczny wizerunek tych marek przy tworzeniu koncepcji wnętrz biura. Z drugiej strony trzeba było uwzględnić wszelkie wymagania firmy, wszystko to, co jest ważne dla jej funkcjonowania teraz i rozwoju w przyszłości.
Nie bez znaczenia okazała się też lokalizacja nowej przestrzeni PepsiCo. To dwa z pięciu pięter budynku Monopol w Centrum Koneser na warszawskiej Pradze. Ta przestrzeń miała pozostać otwarta i przestronna. Duże, otwierane okna dostarczają tu mnóstwo światła, świeżego powietrza i… widoków na panoramę stolicy – pełną dynamicznej energii wielkiego miasta. Są tu też tarasy i wykusze, które zainspirowały projektantów do stworzenia miejsc wypoczynku – we wnętrzu i na zewnątrz.

Między wizerunkiem a komfortem

Kluczem do spełnienia wymagań PepsiCo okazała się równowaga. „Celem MIXD było stworzenie świeżej, pełnej pozytywnej energii przestrzeni. Wykorzystanie w aranżacjach różnorodnych mebli z naszej oferty, również polskich producentów, jak chociażby Bejot, Maro i Motive Home, umożliwiło osiągnięcie balansu między oryginalnością i wyrazistym lookiem, a potrzebami praktycznymi i rozwiązaniami ekologicznymi” – mówi Maria Mykytyn, nasza Wrocław Branch Director.
PepsiCo pracuje zgodnie z globalnym programem Work That Works, zakładającym, że każdy pracownik indywidualnie ustala z przełożonym, ile czasu spędza pracując w biurze, a ile zdalnie. Firma realizuje strategię 4C – Create, Connect, Collaborate i Celebrate. Zadaniem projektantów było uwzględnienie tych i kilku innych punktów ważnych dla firmy. Zespóły MIXD i Bakaty współpracowały przy realizacji z ekspertami PepsiCo USA, odpowiedzialnymi za aranżację firmowych biur.

Różnorodność przestrzeni w biurze PepsiCo była możliwa do osiągnięcia dzięki wykorzystaniu w aranżacjach wielu oferowanych przez nas mebli najwyższej jakości, takich marek, jak Hermann Miller lub Framery, ale też Muuto, Tacchini i Naughtone. Warto też uświadomić sobie skalę tego projektu. Pracownicy PepsiCo mają do dyspozycji 230 biurek do pracy na siedząco lub stojąco, 430 alternatywnych miejsc do działania, w tym 50 pomieszczeń pozwalających na pracę indywidualną – izolowane „pody” do kameralnych rozmów i wyciszone budki telefoniczne. Są tu też 4 kuchnie i 4 kafeterie. To wszystko – wyposażone przez Bakatę – zapewnia komfort pracy i zachęca do jak najczęstszego przebywania w siedzibie firmy” – podkreśla Maria Mykytyn.

Wejście w inną rzeczywistość

Każdy, kto zawita do PepsiCo, widzi efektowną strefę recepcyjną. Postument lady wypełniają puszki pepsi, a nad sofami w lobby unosi się eskadra paneli akustycznych, przypominających do złudzenia czipsy Lays. Po prawej stronie od wejścia jest barwny mural – grafika Patryka Hardzieja przedstawiająca marki PepsiCo. Po lewej ulokowana została kafeteria, nawiązująca stylistycznie do wystroju amerykańskich przydrożnych barów z lat 60.
Z lobby sąsiaduje oryginalna sala kreatywna. Tu w swobodnej atmosferze odbywają się spotkania typu „burza mózgów”, kreatywne warsztaty. Klimat budują lekkie, mobilne, kolorowe siedziska, schodkowa trybuna i wysoki stół z wygodnymi hokerami Nest firmy PlusHalle. Uwagę zwraca ich tapicerka – barwna, wzorzysta tkanina zaprojektowana przez Jona Burgermana (twórcę murali, komiksów i ilustracji) – użyta w tym wypadku do customizacji. W tym wnętrzu pojawia się też charakterystyczny dla całego biura element – instalacja na bazie systemu Bubbles polskiej marki Puff-Buff, przypominająca bąbelki w gazowanych napojach.

Przestrzeń otwarta i przytulna

Przestronność definiuje nowe warszawskie biuro PepsiCo. Stanowiska do różnego typu pracy indywidualnej podzielone są na sektory, przeplatają się z miejscami spotkań oraz pracy grupowej. Nie zabrakło też kameralnych miejsc relaksu (oczywiście oprócz game roomu), takich jak balkony urządzone meblami outdoor marki Hay i wnętrza wykuszy – odgrodzone tekstylnymi zasłonami i wyposażone w kolorowe brazylijskie hamaki oraz niskie, wygodne fotele.
Bazę kolorystyczną stanowią proste, neutralne biele, beże i jasne szarości. Barwne akcenty to miękkie meble, krzesła, dekoracje, neony. Takie podejście spowodowało ogromną różnorodność zastosowanych, nawet w jednym produkcie” wariantów kolorystycznych tapicerek i wykończeń.
Duże znaczenie dla podkreślenia filozofii firmy ma zastosowanie w biurowych wnętrzach materiałów z recyklingu. To chociażby recepcyjny blat oraz blaty kuchenne wykonane z przetworzonych nakrętek od butelek. „Szacunek budzi też zrównoważone podejście PepsiCo do wykorzystywania przestrzeni poprzez wprowadzenie rezerwacji biurek i miejsc parkingowych za pomocą aplikacji PEPspace. W takie globalne myślenie doskonale wpisują się proponowane przez Bakatę rozwiązania – ergonomiczne, ekologiczne, mobilne i przy tym designerskie.” – podsumowuje Maria Mykytyn.

 

54321
(1 ocena. Średnia ocena 1 na 5)
Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *